جاهای دیدنی برلین (معرفی 10 مورد)

در این مقاله جذاب به معرفی 10 مورد از مکان های دیدنی و گردشگری برلین پایتخت آلمان میپردازیم. با آموزشگاه زبان آلمانی شیلر کلن همراه باشید...

شهر برلین با قدمت 775 سال اماكن گردشگری بسياری برای گذران تعطیلات شما دارد. برلین، پایتخت آلمان، یکی از شلوغ ترین کلان شهرهای عصر حاضر است. این شهر پذيراي هزاران گردشگر از سراسر جهان است و آن ها را با یکی از قدیمی ترین و پر جنب و جوش ترین فرهنگ ها در تاریخ تمدن بشری آشنا میکند. محل بسیاری از رویدادهای سیاسی که سرنوشت تاریخ جهان را تغییر داد، خاکی که قهرمانانی با شجاعت بی بدیل، جنگ ها، انقلاب و خیلی چیزهای دیگر را به دنیا آورد، این شهر تقسیم شده توسط دیوار چیزهای زیادی برای گفتن به بازدیدکنندگانش دارد.

قدمت برلین، پایتخت آلمان، به قرن سیزدهم باز می گردد. این مکان داستانی طولانی را از طریق مناظر و امکان نمادین معماری خود برای بازدیدکنندگانش روایت میکند. مکان های نمادین زیادی در برلین وجود دارد که به تک تک صفحات تاریخ جهان را روح می بخشد.

10 جاذبه گردشگری معروف برلین برای بازدید

مکانهای بیشماری برای کاوش و یادگیری در برلین وجود دارد، در اینجا لیستی از مکانهایی که باید از آن بازدید کنید وجود دارد که سفر شما را به سفری خاطرهانگیز تبدیل میکند.

  1. فرهنگستان هنر
  2. کلیسای جامع برلین
  3. یادبود یهودیان کشته شده در اروپا
  4. موزه یهود
  5. جزيره موزه ها(Museum Island)
  6. دروازه براندنبورگ
  7. باغ های کاخ شارلوتنبورگ
  8. مائور پارک(Mauer park)
  9. پارک ترپتوور
  10. الکساندر پلاتز

1. فرهنگستان هنر

فرهنگستان هنر برلین
فرهنگستان هنر برلین

آکادمی هنرهای پروس در سال 1697 توسط پادشاه فردریک تأسیس شد. پس از آن در سال 1902 توسط خزانه داری پروس خریداری شد، به عنوان آکادمی هنر شناخته شد. یکی از جذاب ترین مکان ها برای بازدید در برلین است ، یکی از جاذبه های معماری در آلمان است و از لحاظ سیاسی بسیار دست به دست شده است و حتی طی جنگ جهانی دوم بمباران شده است همچنین در هنگام جنگ سرد به دو شاخه غربی و شرقی تقسیم شد. به هر صورت توانسته است تا به امروز زنده بماند تا هنر و آثار فرهنگی غنی ای را که صدها سال توانسته از آن محافظت کند را به جهانیان ارائه دهد.

2. کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین
کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع پروتستان برلین واقع در Museum Island (جزيره موزه ها) یکی از جاذبه های اصلی شهر برلین است. این بنای بسیار قدیمی اولین بار به عنوان یک کلیسای محلی در سال 1465 در ساحل رودخانه اسپری ساخته شد. این کلیسا شاهد ظهور و سقوط امپراتوری ها بوده است و ساخت آن تا سال 1903 به طول انجامید و در سال 1993 توسط جمهوری دموکراتیک آلمان بازگشایی شد. این کلیسا از بیش از نود تابوت و مقبره ساخته شده است که بر روی موزاییک این مقبره ها لحظات مختلف باشکوه سیاسی و مذهبی را حک شده است. گنبد این کلیسا با بیش از 7000 خرپا یکی از بزرگترین گنبد ها در کل آلمان است. اگر در آلمان هستید، کلیسای جامع یکی از زیباترین مکانهای دیدنی است.

3. یادبود یهودیان کشته شده در اروپا

یادبود یهودیان کشته شده در اروپا
یادبود یهودیان کشته شده در اروپا

یادبود هولوکاست، خود ذکر این اصطلاح به مصابح ریختن اب سرد بر بدن می باشد. این بنای یادبود که گواه سیاهترین دوره ی تاریخ تمدن بشری است، به عنوان یاد بود هزاران قربانی یهودی که در طول جنگ جهانی دوم طعمه نسل كشي نازیها شده اند، ساخته شده است.

این بنای یادبود از 2771 بلوک مستطیلی خاکستری از جنس بتن ساخته شده است و داری یک دفتر اطلاعات است که اسناد، مدارک و جزئیات واقعه ی هولوکاست را نگهداری میکند و یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری برلین است.

4. موزه یهود

موزه یهود
موزه یهود

موزه یهود که نمادی از تاریخ آلمانی-یهودی است، یکی از مکانهای قابل توجه برای بازدید در برلین است. این موزه که از سه ساختمان تشکیل شده است و نمایانگر دوران اسکان یهودیان در آلمان است و تأثیر عمیق هولوکاست را بر روان شهر برلین نشان میدهد. معماری صاعقه ای مانند (نمای بالا) و طراحی

موزه یهودی توسط یکی از نوادگان خانوادهای که توسط نازیها کشته شده اند، به نام دانیل لیبسکیند، انجام شده است، اتفاقاً علاوه بر اهمیت سیاسی آن، یک هنر معماری نادر و برجسته است. این بنای شگفت انگیز برای عموم بازدیدکنندگان باز است تا بتوانند خلاقیت و هنر خالص را کشف کنند و شگفت زده شوند.

5. جزيره موزه ها(Museum Island)

جزيره موزه ها برلین
جزيره موزه ها برلین

شهری به قدمت برلین مطمئناً پر از موزه خواهد بود. در غیر این صورت این شهر چگونه خاطرات چند صد ساله ای را که به آن کمک کرده تا به شکلی که امروز دارد تکامل یابد ، حفظ کند. این شهر مجموعه ای متشکل از پنج موزه را در خود جای داده است که در جزیره کوچکی در رودخانه اسپری ساخته شده اند. این بناها که بین سالهای 1824 و 1930 ساخته شده اند، مجموعه هايي از آثار هنری و شواهد تاریخی را در خود جای داده اند که هزاران سال از تمدن بشری را در بر میگیرد و بازدید شما از شهر برلین بدون بازدید از موزه ها آن کامل نمیشود.

گنجینه ی موزه ها شامل مجموعه های خصوصی حاکمان پروس است. اولین و قدیمی ترین موزه، موزه آلتس است. این و چهار موزه دیگر از فروم روم باستان الهام گرفته شده و با ماموریت حفظ و نگهداری آثار و شواهد علمی در طول زمان ایجاد شده اند. بازدید از این موزه یک تجربه غنی خواهد بود.

6. دروازه براندنبورگ

دروازه براندنبورگ برلین
دروازه براندنبورگ برلین

این بازی زمان است! نماد سابق شهر که درگذشته توسط دیوار برلین به دو نیم تقسیم شده بود اکنون به عنوان نماد وحدت و صلح شناحته میشود. نمادی از تصمیمات سیاسی دردناک است که بر مردم برلین رفته است ، پرده آهنینی که در طول جنگ سرد، برلین شرقی و غربی را بیخبر از هم جدا کرده بود. در نوامبر 1989، دیوار برلین سقوط کرد و پس از آن این بنای تاریخی خود را به عنوان نماد صلح احیا کرد و دو بخش شهر را به هم متصل کرد.

همانطور که می بینیم شهر زخم های گذشته را با لبخند به دوش می کشد و این یکی از آن زخم هاست. بدون شک،این بنا یکی از پربازدیدترین نقاط توریستی در برلین است.

7. باغ های کاخ شارلوتنبورگ

باغ های کاخ شارلوتنبورگ برلین
باغ های کاخ شارلوتنبورگ برلین

جدا از بقایای گذشته که در این شهر با دقت حفظ شده است، برلین همچنین خانه برخی از زیباترین پارک ها است که از برترین جاذبه های برلین هستند. یکی از آنها باغ های کاخ شارلوتنبورگ که اولین باغ به سبک باروک در آلمان است.

همچنین یکی از قدیمیترین باغها است که قدمت آن به سال 1695 بازمیگردد، دارای استخر ماهی کپور و چمنزار وسیع است که این باغ ها با گیاهان و درختانی که به شکل جعبه حرص شده اند و سنگریزههایی رگارنگ تزیین شده اند و فضای مناسبی را برای گردش خانوادگی فراهم می کند، کاخ نیز یکی از زیباترین شگفتی های معماری است که گردشگران را مجذوب خود می کند.

این یکی از محبوب ترین مکان های تاریخی برای بازدید در برلین است.

8. مائور پارک(Mauer park)

 مائور پارک(Mauer park)
مائور پارک(Mauer park)

Mauer park که در گذشته بخشی از دیوار برلین بود، در منطقه Prenzlauer Berg، یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری برلین است. در میان تمام نسل ها محبوب است و مکانی ایده آل برای گردش خانوادگی است. در تعطیلات آخر هفته نیز به یک بازار فروش و صحنه نمایش کارائوکه تبدیل می شود و دیوار قدیمی برلین به یک بوم نقاشی رایگان برای هنرمندان خیابانی تبدیل شده است.

9. پارک ترپتوور

پارک ترپتوور برلین
پارک ترپتوور برلین

در مورد شهر و بقایای پارک باشکوه و پر هیاهو آن صحبت های زیادی شده است. بیایید اکنون از رودخانه اسپری بازدید کنیم – سکوت آب این رودخانه شلوغی شهری را که از طلوع صبح تا غروب در اطراف آن می چرخد رامتعادل می کند.

پارک ترپتوور درست در کنار ساحل رودخانه Spree قرار دارد و به عنوان یک مکان ایده‌آل برای قایقسواری، دویدن و یا قدم زدن است.

10. الکساندر پلاتز

الکساندر پلاتز برلین
الکساندر پلاتز برلین

یکی از مهمترین و شلوغترین مکانهای شهر برلین که اتفاقاْ محل برخی از مهم ترین اماکن توریستی نیز هم است الکساندر پلاتز نام دارد. الکساندر پلاتز در منطقه Mitte برلین واقع شده است و برخی از این اماکن توریسیتی در این منطقه عبارتند از: برج تلویزیونی 365 متری، مرتفعترین ساختمان در برلین، مرکز خرید الکسا و ساعت world time.

این منطقه از برلین در گذشته مکان بسیار مهمی بوده است و شاهد اتفاقات مهم سیاسی و توسعه اجتماعی بوده است که در شهر برلین اتفاق افتاده است.

آلمان کشوری غنی از فرهنگ و هنر است که میتواند جای مناسبی برای زندگی و تجارت باشد ، اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، قاعدتاً یادگیری زبان آلمانی باید از اولویت‌های شما باشد، انستیتو شیلر کلن در کنار شماست تا اهدافتان را دنبال کنید.

آموزشگاه زبان آلمانی شیلر کلن(انستیتو شیلر کلن) در زمینه آموزش زبان آلمانی آنلاین و برگزاری دوره‌ها و کلاس آنلاین زبان آلمانی و همچنین تدریس خصوصی زبان آلمانی خدمات ارائه می‌نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در این باره با تماس بگیرید.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

فهرست مطالب

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک‌گذاری

واتساپ
تلگرام
پینترست
اسکایپ
لینکداین
فیسبوک
توئیتر
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *