فیلم آلمانی Die Fälscher

فیلم جاعلان – Die Fälscher

, ,
۱ قسمت
۱ ساعت و ۳۹ دقیقه
7.5

داستان

این فیلم درباره‌ی عملیات برنهارد است، بزرگترین عملیات جعل اسکناس در تاریخ که توسط آلمان در طول جنگ جهانی دوم انجام شد.

توضیحات و نکات

این فیلم به عنوان یک منبع آموزشی برای زبان آموزان زبان آلمانی می‌تواند بسیار مفید باشد. در ادامه نکاتی که برای زبان آموزان می‌تواند مفید باشد آورده شده است:

  1. گوش دادن به تلفظ و لهجه: با تماشای فیلم، می‌توانید تلفظ کلمات و لهجه زبان آلمانی را به خوبی یاد بگیرید. توجه به نحوه گفتار و تلفظ شخصیت‌ها می‌تواند به بهبود مهارت‌های شنیداری شما کمک کند.
  2. گسترش دایره واژگانی: در طول تماشای فیلم، با واژگان جدید و عبارات زبان آلمانی آشنا می‌شوید. مفهوم عبارات را از سیاق جملات استخراج کنید و آنها را به دایره واژگانی خود اضافه کنید.
  3. تمرین مکالمه: سعی کنید پس از تماشای هر قسمت از فیلم، داستان را به زبان خودتان بازگو کنید. این تمرین به بهبود مهارت مکالمه شما کمک می‌کند.
  4. آموزش فرهنگ و تاریخ: این فیلم می‌تواند به شما درک بهتری از تاریخ و فرهنگ آلمان در دوران جنگ جهانی دوم ارائه دهد. اطلاعات تاریخی و فرهنگی مفیدی را از طریق داستان به دست می‌آورید.
  5. پیشرفت مهارت‌های خواندن: اگر از زیرنویس زبان آلمانی استفاده می‌کنید، می‌توانید مهارت‌های خواندن خود را نیز بهبود ببخشید. متن زیرنویس را همزمان با گوینده خوانده و تلفظ کلمات را دنبال کنید.
  6. تماشا به صورت مکرر: فیلم را چندین بار تماشا کنید. هر بار می‌توانید جزئیات جدیدی را متوجه شوید و مهارت‌های زبانی خود را بهبود دهید.
  7. تبادل نظر با دیگران: در صورت امکان، با دوستان یا همکلاسی‌های خود در مورد فیلم صحبت کنید و نظرات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید. این تبادل نظرها می‌تواند فهم شما را از داستان و زبان بهبود ببخشد.

فیلم “جاعلان” یک منبع آموزشی است که همزمان با لذت بردن از داستان، مهارت‌های زبانی شما را تقویت می‌کند.

کارگردان: استفان رُزوویتسکی.

فیلمنامه: استفان رُزوویتسکی بر اساس کتاب “کارگاه شیطانی” نوشته آدلف برگر.

موسیقی: ماریوس روهلند.

مدیر فیلمبرداری: بندیکت نئئونفلس.

تدوین: بریتا ناهلر.

طراح صحنه: ایزیدور ویمر.

بازیگران: کارل مارکوویچس[سالومون سوروویچ]، آگوست دیهل[آدلف برگر]، دیوید استریسوف[فرمانده فردریش هرتزوگ]، مارتین برامباخ[فرمانده اردوگاه هولست]، آگوست زیرنر[دکتر کلینگر]، ویت اشتوبنر[آزته]، سباستیان اورژندوفسکی[کولیا کارلوف]، آندریاس اشمیت[زیلینسکی]، تیلو پروکنر[دکتر ویکتور هاهن]، لن کودریاویزکی[لوژک]، نورمان اشتوفرگن[آبرامووویچ]، دولورس چاپلین[زن موقرمز]، ماری بائمر[آگلایا]. ۹۹ دقیقه. محصول ۲۰۰۷ آلمان، اتریش

نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی. نامزد خرس طلایی جشنواره برلین. برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل/دیوید استریسوف و نامزد ۶ جایزه دیگر از مراسم فیلم آلمان.

سال ۱۹۳۶، آلمان. سالومون سوروویچ، سلطان جاعلین آلمان توسط هرتزوگ افسر پلیس دستگیر و به دلیل یهودی بودنش به بازداشتگاه ماوت هاوزن فرستاده می شود. با آغاز جنگ هرتزوگ که اینک لباس افسران نازی را به تن کرده، سر می رسد و او را به همراه تنی چند به بازداشتگاه زاخزن هاوزن منتقل می کند. سوروویچ در آنجا خود را با گروهی از زندانیان یهودی روبرو می بیند که صاحب تخصص های مختلفی در زمینه هنری چون نقاشی و گرافیک و امور مالی هستند. هدف هرتزوگ از جمع آوری آنان جعل اسناد و مدارک و ارز خارجی برای مامورین و جاسوسان نازی است. اما با گذشت زمان مشخص می شود که هدف اصلی هرتزوگ و افراد بالا دست وی جعل انبوه پوند انگلیسی به قصد فروپاشاندن اقتصاد انگلستان است.

سوروویچ و همکارانش موفق می شوند تا پوند انگلیسی را جعل و در مقیاس انبوه چاپ کنند. هدف بعدی هرتزوگ جعل دلار است. اما برخی از یهودیان از جمله برگر قصد دارند با تعلل مانع از رسیدن نازی ها به اهداف خود شوند. چون می دانند با وارد شدن ضربه اقتصاد آمریکا شانس پیروزی متفقین کمتر و کمتر خواهد شد…

چرا باید دید؟

جاعل ها بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و در هشتادمین مراسم اسکار به نمایندگی از طرف سینمای اتریش حضور دارد. فیلمی درباره بزرگ ترین عملیات چاپ اسکناس جعلی در تاریخ، که امروز به نام عملیات برنهارد شناخته می شود و توسط نازی ها به قصد فلج کردن اقتصاد کشورهای انگلستان و آمریکا طراحی و اجرا شد.

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک‌گذاری

واتساپ
تلگرام
پینترست
اسکایپ
لینکداین
فیسبوک
توئیتر
ایمیل
پرینت

فیلم‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *